Iki -60% prenumeratai. Išskirtinis gegužės pasiūlymas.
Išbandyti
04 27

BPC įrodo paradoksą: perdėtas noras prisišaukti 112 pagalbą gali virsti meškos paslauga

Mobiliajame telefone paskubomis renkami Bendrojo pagalbos centro (BPC) skubaus tarnybų iškvietimo skaičiai 112 dažniausiai prilygsta galingam ginklui. Jei naudojama su saiku ir sveiku protu – ilgametė sistema užtikrina greitą medikų, gaisrininkų, policininkų reakciją karščiausiomis aplinkybėmis.
Temos iliustracija
Temos iliustracija / 15min archyvo nuotraukų koliažas

Bet galimas ir priešingas efektas: nepamatuotas skambinimas ar netgi vieši raginimai „užtvindyti“ 112 pagalbos liniją skambučiais, tučtuojau reikalaujant norimo rezultato, BPC atstovams labiau primena sabotažą nei rūpinimąsi visuomenės saugumu ar gerove.

Daug skambučių nepadėjo. Dar daugiau – būtų padėję?

Piktnaudžiavimo skubios pagalbos numeriu problemą neseniai priminė „Via Baltica“ kelyje nutikusi tragedija, kuomet žuvo žmogus. Tarnybos daug sykių kviestos į greitkelį, kur stovėjo sugedęs sunkvežimis. Sprendimo transporto priemonę išgabenti priverstinai policija nepriėmė. Patamsiai įvyko žiauri avarija: į puspriekabę rėžėsi kitas vilkikas, žuvo jo kabinoje keliavęs vairuotojo porininkas.

Tragedijos fone daugelį komentatorių internete apėmė emocijos, be kita ko, pasigirdo siūlymai panašiais atvejais „užbombarduoti“, „užtvindyti“ Bendrąjį pagalbos centrą masiniais pranešimais apie tą patį įvykį, taip esą reikalaujant efektyvios reakcijos.

„Pagal KET automagistralėje negali būti parkuojami automobiliai. Bet tik ne Lietuvoje!! Važiuojamojoje dalyje buvo paliktas vilkikas tik nusileidus nuo geležinkelio viaduko.

Geriausias vaistas, skambinti 112 ir pranešti. Užtvindyti pranešimais tol, kol tokios transporto priemonės bus patrauktos. Visų mūsų saugumas – mūsų reikalas, nes atsakingų tarnybų nėra! Paprastai tariant, užsimušit – patys kalti, žiopliai!“, – „Facebook“ paskyroje įsiūtį liejo dar vieno įrašo autorius.

Policijos nuotr./Įvykio vietoje
Policijos nuotr./Įvykio vietoje

Bendrojo pagalbos centro atstovai iš tiesų neretai pritaria šiam principui: gyventojai raginami nelikti abejingais – apie gresiančius pavojus pranešti atsakingoms tarnyboms, kuriuose dirbantys profesionalai, tikimasi, turi kompetencijos įvertinti galimas rizikas. Visgi būtinas saikas, blaivus protas.

Kai vienu metu gaunamas didelis skaičius skambučių, gali atsitikti taip, kad operatoriai nespės į juos visus operatyviai atsiliepti ir tokiu būdu gali nukentėti žmonės, kurie tuo pat metu bando prisiskambinti dėl gaisro, ūmaus sveikatos sutrikimo ar kitų nelaimių, kai būtinas greitas reagavimas.

„Paminėta, kad „Facebook“ diskusijos dalyviai siūlo „užtvindyti“ numerį 112 pranešimais. Tai labai blogas pasiūlymas“, – be užuolankų įvertino Bendrojo pagalbos centro atstovė viešiesiems ryšiams Vilma Juozevičiūtė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„Lidl“ parduotuvėse – išskirtinės „UEFA EURO 2024“ kortelės: kviečia surinkti visą kolekciją
Reklama
Lauko baldų ekspertas P.Kelbauskis pataria, kaip lengvai įsirengti lauko terasas ir nepermokėti
Reklama
Sutelktinio finansavimo ir tarpusavio skolinimosi platformos – ką reikia žinoti renkantis, kur investuoti
Reklama
Dantų balinimas: kaip pasiekti greitų ir efektyvių rezultatų?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius